Twój koszyk

Do zapłaty: 0.00 Zamawiam
Strona główna BAZA KOBIET MOCY

Anna Ryczek - oddech, metoda Butejki, Tlenowa...

Anna Ryczek - oddech, metoda Butejki, Tlenowa przewaga

anna-ryczek-1.jpg
anna-ryczek-2.jpg
anna-ryczek-3.jpg

OBSZAR WSPARCIA:

Online: 

  • Konsultacje indywidualne dla dorosłych, którzy pragną poradzić sobie z chrapaniem, astmą, dusznościami, atakami paniki i innymi dolegliwościami wynikającymi z dysfunkcyjnego oddychania
  • Konsultacje indywidualne dla dzieci, które oddychają przez usta i wykazują nieprawidłowe wzorce oddechowe
  • Konsultacje indywidualne Tlenowej przewagi dla sportowców, którzy chcą zoptymalizować swoje wzorce oddechowe, poprawić wydolność i ekonomię ruchu
  • Kursy online: „naucz się prawidłowo oddychać”

Stacjonarnie:

  • Współorganizacja kursów instruktorskich metody Butejki oraz Oxygen Advantage (Tlenowej przewagi)
  • Wyjazdy warsztatowe z jogą i metodą Butejki
  • Warsztaty oddechowe
  • Kursy instruktorskie aerial jogi

TEREN:

Polska i Europa

 

Więcej informacji na stronach:

www.butejko.pl

www.buteykoclinic.pl

www.letsflyoga.com

FB: https://www.facebook.com/butejko/

YT: https://www.youtube.com/c/Buteykoclinicpl

 

INSTAGRAM:  

https://www.instagram.com/butejko.pl

https://www.instagram.com/letsflyoga

 

 

 

 

O MNIE

 

Od najmłodszych lat pociągały mnie podróże, a mój tata mówił na mnie homo viator – wieczny wędrowiec. Poza eksploracją świata, interesowały mnie także podróże do wewnętrznego świata, które rozpoczęłam jako dwudziestokilkulatka w trakcie studiów psychologicznych. Należały do nich odosobnienia medytacyjne vipassany oraz terapia Gestalt.

 

Odkryłam wówczas, że rzeczywistość nie jest czymś obiektywnym, ale zależy od sposobu, w jaki na nią patrzymy. Chęć poznawania siebie i tego co mnie wewnętrznie kłuło spowodowało, że intensywnie zaczęłam pracować z ciałem, między innymi dzięki praktyce jogi. Po ukończeniu magisterskich studiów psychologicznych na uniwersytecie w Poznaniu przeniosłam się do Irlandii, gdzie spędziłam ponad 10 lat. Tam ukończyłam kurs instruktorski vinyasa yoga, po którym doskonaliłam się także na kursach: unnata yoga, yoga trapeze, yin yoga oraz na wielu wyjazdach wakacyjnych jogi Iyengara i jogi funkcjonalnej.

 

Będąc w Irlandii poszukiwałam różnych sposobów pracy nad sobą i w ten sposób poznałam mojego nauczyciela oddychania metodą Butejki, Patricka McKeown. Pozornie przypadkowe spotkania mogą całkowicie zmienić kurs naszego życia. Po pierwszym warsztacie z Patrickiem wiedziałam, że trafiłam na perełkę i brakujące ogniwo w podejściu do oddychania. Postanowiłam ukończyć kurs instruktorski i przenieść poznane informacje do Polski. W owym czasie Patrick zamierzał wydać swoje książki po polsku i tak rozpoczęła się nasza współpraca. Przetłumaczyłam i wydałam książki Patricka („Zamknij usta”, „Spokojny oddech, spokojny umysł”, „Jak oddychać, aby być zdrowym” oraz „Kto ma nosa do zdrowia”) i z fascynacją obserwowałam, jak zmiana nawyków oddechowych przywracała ludziom zdrowie i dawała im nową jakość życia. Naturalnym rytmem, moja działalność oparta głównie na książkach rozwinęła się w warsztaty, a potem w kursy instruktorskie metody Butejki oraz Tlenowej przewagi (Oxygen Advantage).

 

Na co dzień stosuję praktykę oddechu, uważności i kontaktu z ciałem. Dzięki temu mam dystans do siebie i szalonego pędu życia (choć oczywiście ta praca nigdy się nie kończy). Staram się kultywować w sobie spokój i wdzięczność oraz z ufnością patrzeć w przyszłość.

 

Dzielę się swoim doświadczeniem i wiedzą, łącząc praktykę oddechu z uważnością, akceptacją i świadomym ruchem. Prowadzę grupowe i indywidualne treningi oddechowe dla dzieci i dorosłych. Na moich zajęciach pojawiają się zarówno osoby z dolegliwościami (np. z astmą, atakami paniki, problemami ze snem takim jak chrapanie, bezdech senny), sportowcy, chcący podnieść swoją wydolność w sporcie oraz specjaliści (ortodonci, dentyści i fizjoterapeuci), którzy chcą wzbogacić swój własny warsztat pracy z klientem

 

Poza intensywną pracą oddechową nadal zajmuję się jogą. Moja fascynacja tą formą ruchu została ukierunkowana na aerial jogę (jogę na hamakach), która oferuje zarówno uważną pracę z ciałem, terapię kręgosłupa jak i radość z zabawy z grawitacją. Stworzyłam Akademię Let’s Flyoga i obecnie oferuję także kursy instruktorskie jogi fruwającej.

Prywatnie i zawodowo nadal jestem w ruchu, a mój wewnętrzny homo viator bardzo się z tego cieszy. Prowadzę zajęcia i warsztaty w całej Polsce oraz w Europie. Zdarzyło mi się też uczyć jogi w Azji. Uwielbiam kontakt z naturą, chodzenie boso i kąpiele w morzu.

 

 

 

KWESTIONARIUSZ NATURALNEJ BOGINI

 

Dbanie o siebie, oznacza dla mnie: troskę o stan ciała i umysłu. Poza regularną praktyką ruchową (joga, pilates, gimnastyka sportowa) dbam także o to, co pojawia się w mojej głowie. Jak uważny ogrodnik, który nie chce, by w jego ogrodzie umysłu rozrosły się chwasty. W ciągu dnia wielokrotnie łączę się z oddechem, energią w ciele i jestem wyczulona na negatywną gadaninę umysłu. Nauczyłam się ją w miarę szybko identyfikować i niwelować, by nie zawładnęła kolorytem mojej rzeczywistości. Kiedy czuję, że tracę kontakt z wewnętrznym spokojem, daję sobie kilka chwil wytchnienia w samotności. Dzięki temu odzyskuję równowagę i zdrowiej patrzę na świat.

 

Do pielęgnacji ciała używam: jak najwięcej naturalnych produktów, w myśl zasady, że powinniśmy nakładać na skórę tylko to, co byśmy zjedli. Mam bardzo wrażliwą cerę i zauważyłam, że im bardziej „unowocześniony” produkt, tym gorzej moja skóra na niego reaguje. Uwielbiam wszelkie oleje, głównie kokosowy, awokado, z nasion konopi. Moja mama jest zielarką, więc co rusz podsuwa mi swoje wyroby w postaci oleju z wyciągiem z żywokostu czy dziurawca. Nie używam dezodorantów, tylko robiony w domu sztyft z sody oczyszczonej, olejków eterycznych i oleju kokosowego.

 

Moje sposoby na dobre rozpoczęcia dnia: to poranny rozruch ciała i ćwiczenia oddechowe. Ostatnio dołożyłam do tego zimne prysznice, które działają jak mocna kawa, a jednocześnie wzmacniają odporność. Uwielbiam się rozciągać jak kot i poczuć, jak energia przepływa przez całe ciało. Dbam o siłę i gibkość ciała, bo wiem, że jest ono moim domem na tej planecie i jestem za nie w pełni odpowiedzialna. Chcę mieć sprawne ciało, aż do śmierci (niezależnie kiedy ona przyjdzie).

 

Moje sposoby na spokojne zakończenie dnia: to łączenie się z dobrymi chwilami minionego dnia. Mamy taki zwyczaj z moim chłopakiem, by powiedzieć sobie nawzajem przed snem, co tego dnia było dla nas najlepsze. W ten sposób domykamy dzień z poczuciem wdzięczności i spokoju.

 

Szkoda mi czasu na oglądanie telewizji, kłótni polityków i sensacyjnych negatywnych wiadomości, chowanie urazy i żywienie negatywnych emocji. Zauważyłam, że przede wszystkim pozbawia mnie to energii i wolę ją ukierunkować na coś bardziej konstruktywnego.

 

Czuję, że mam podcięte skrzydła kiedy budzą się moje demony, syczące mi do ucha, że nic nie umiem, nie potrafię i jestem nic nie warta. Muszę wtedy użyć całej swojej mocy, znaleźć czas dla siebie i wizualizacją i spokojem dać sobie dużo wsparcia.

 

Przyjaciołom polecam słuchać swego serca i podążać za marzeniami, brać sprawy w swoje ręce i cieszyć się tym co jest. Przez lata miałam nawyk nadmiernego dzielenia się swoim entuzjazmem w wielu kwestiach i namawiałam moich przyjaciół na próbowanie tego co ja. Teraz już wiem, że każdy ma swoją drogę, więc po pierwszej odmowie np. zimowej kąpieli w Bałtyku – nie naciskam:)

 

Zawsze znajdę czas na kąpiel w morzu

 

Gdybym miała znów 25 lat, powiedziałabym sobie, że będzie dobrze. Wszystko przychodzi w swoim czasie.

 

3 książki, które polecam:

- "Technika uwalniania", Dawid Hawkins. Książka o radzeniu sobie z trudnymi emocjami i stanami umysłu, odpuszczaniu wewnętrznego napięcia i dochodzeniu do prawdy w sobie.

- "Co nas nie zabije", Carney Scott – o mocy płynącej z ekspozycji na zimno, odkrywania potencjału naszego ciała i wpływania na pracę autonomicznego układu nerwowego

- "Tlenowa przewaga", Patrick McKeown – o prawidłowy oddychaniu na co dzień i w trakcie uprawiania sportu. Książka, łamiąc powszechne mity na temat oddychania, jest doskonałym kompendium wiedzy na temat tego, jak poprzez trening oddechowy możemy lepiej spać, bardziej dotlenić ciało, mieć w sobie większy spokój, wyższy poziom energii i większą wydolność.  

 

Moje życiowe motto brzmi: jesteśmy silniejsi, niż nam się wydaje, a prawdziwe życie jest poza strefą komfortu.  

 

 

03-02-2019 0 485 odsłon
Otrzymuj informacje o najnowszych produktach, promocjach i artykułach na blogu.