Twój koszyk

Do zapłaty: 0.00 Zamawiam
Strona główna WYDARZENIA Forma warsztaty

KURS REDUKCJI STRESU MBSR W OPARCIU O MINDFULNESS...

INFORMACJE

KURS REDUKCJI STRESU MBSR W OPARCIU O MINDFULNESS CERTYFIKOWANY 8-TYGODNIOWY

Termin14.01.2022 - 04.03.2022
Godzina18:30 - 21:15
Cena1150 zł
Miejsce wydarzeniaSAMADHI JOGA
WojewództwoMAZOWIECKIE
MiastoWarszawa
UlicaMielczarskiego 1
Kategoriawarsztaty
kurs-redukcji-stresu-mbsr.jpg
Co to jest mindfulness i MBSR?

Mindfulness możemy zdefiniować jako świadomość, która wyłania się, gdy rozmyślnie i bez osądzania zwracamy uwagę na rzeczywistość w chwili bieżącej. Praktykując ten rodzaj medytacji zapraszamy do swojego życia życzliwość i ciekawość, obejmujemy z łagodnością cokolwiek nam się przydarza, a przy okazji możemy doświadczyć: redukcji stresu, wzmocnienia układu immunologicznego, lepszego radzenia sobie z chronicznymi chorobami i bólem, poprawy pamięci, wytrzymałości umysłowej i fizycznej. Badania wykazują także, że mindfulness ma znaczące efekty w zapobieganiu nawrotom depresji, a lęk i drażliwość tracą intensywność. Regularna praktyka wpływa pozytywnie na budowanie relacji i poziom szczęścia.

Najbardziej znany i skuteczny program rozwoju uważności nosi nazwę Mindfulness Based Stress Reduction, w skrócie MBSR. Opracował go w 1979r. Jon Kabat-Zinn, neurobiolog z University of Massachusetts w USA. Metodyka wypracowana przez Kabat-Zinna oparta jest na świeckich technikach medytacyjnych, wywodzących się z tradycji buddyjskiej.
Dlaczego MBSR trwa 8 tygodni?

Żeby zmienić nawykowe zachowania i schematy, nasz mózg potrzebuje 8 tygodni. Po tym czasie możemy zauważyć utrwalanie się trenowanych, nowych wzorców zachowania i myślenia. Jak wszystkie istotne rzeczy w naszym życiu i ta potrzebuje czasu, żeby zaistnieć, żebyśmy mogli spokojnie wprowadzić praktykę do swojego dnia, zasmakować treningu uważności pod okiem nauczyciela i poczuć wsparcie grupy.
Dlaczego spotkania trwają 2,5 godziny?

Przez większą część naszego dnia jesteśmy na tzw. autopilocie. Wykonujemy zadania, automatycznie realizujemy obowiązki, ale też po prostu trwamy w trybie działania. Żeby doświadczyć przestawiania się na tryb bycia, rejestrowania zalet medytacji i wyciszenia, spokojnego podzielenia się spostrzeżeniami, potrzebujemy około 2,5 godziny. Pierwsze i ostatnie spotkania trwają 2 godziny 45 minut.

Dlaczego MBSR warto zrobić z Angeliką?

Praktykuję jogę i medytację od ponad 18 lat. Mam doświadczenie w prowadzeniu kursów i warsztatów związanych z jogą i medytacją. Przeszłam przez wieloletni chroniczny stres i wypalenie zawodowe. Kurs MBSR, a potem dalsza, regularna praktyka okazały się najskuteczniejszą metodą na poradzenie sobie z trudnymi chwilami i otworzyły mi drogę do życia w pełni. Jestem głęboko przekonana, że każdy kto ma odwagę zadbać o siebie i praktykować, doświadczy zmian, a może nawet odzyska swoje życie, poluźniając uchwyt stresu. W prowadzonych przeze mnie kursach MBSR wzięło już udział ponad 160 osób, a rekomendacje związane z tym i innymi kursami możesz przeczytać poniżej oraz na mojej stronie internetowej (https://todayyogaandmindfulness.jimdofree.com/rekomendacje/).
Prowadzę regularne poniedziałkowe medytacje (na żywo – online), podczas których możesz kontynuować praktykę w grupie. Możesz także skorzystać z wielu innych moich kursów w studio Samadhi Joga, żeby pogłębiać praktykę medytacji (Ścieżka szczęścia, Self love, Medytacja to uzdrawianie, Kurs holistyczny – 30 sposobów na poradzenie sobie z niepokojem i wyczerpaniem, Jem uważnie, inne).
 
Opinia jednego z uczestników poprzedniej edycji kursu:

Ukończyłem ten kurs i chcę go zarekomendować każdemu, nie tylko osobom
Zestresowanym:) Zapisałem się na niego z tego właśnie powodu, ale uzyskałem
znacznie więcej.
Oprócz redukcji stresu poprawiła się u mnie koncentracja, lepiej panuję na emocjami,
stałem się bardziej zrównoważony i częściej doświadczam wewnętrznego spokoju.
Poza tym bardziej cieszą mnie tzw. małe rzeczy i do szczęścia potrzebuję znacznie
mniej zewnętrznych bodźców. Często nie pędzę już tak bezmyślnie do przodu i udaje
mi się doświadczać bycia tu i teraz.
Warunkiem jest tylko regularne i sumienne wykonywanie ćwiczeń. Nie trzeba ich
rozumieć, trzeba tylko robić To naprawdę ważne, w przeciwnym razie nie będzie
efektu albo będzie on częściowy.
Bardzo polecam zajęcia z Angeliką. Jej przyjazna, empatyczna i nieoceniająca
postawa spowodowała, że bardzo przyjemnie spędziłem ten czas na zajęciach.
Jacek
 
Daty spotkań (piątki):

Spotkanie 1 - 14.01.2022 g. 18:30-21:15
Spotkanie 2 - 21.01.2022 g. 18:30-21:00
Spotkanie 3 - 28.01.2022 g. 18:30-21:00
Spotkanie 4 - 4.02.2022 g. 18:30-21:00
Spotkanie 5 - 11.02.2022 g. 18:30-21:00
Spotkanie 6 - 18.02.2022 g. 18:30-21:00
Spotkanie 7 - 25.02.2022 g. 18:30-21:00
Spotkanie 8 - 27.02.2022 Dzień uważności niedziela g. 12:30-19:30
Spotkanie 9 - 4.03.2022 g. 18:30-21:15
 
Miejsce:
 
Samadhi Joga ul. Mielczarskiego 1, Warszawa Kabaty

Koszt:
 
1150zł

Zapraszam do zapisów na kurs i na bezpłatne, niezobowiązujące spotkanie przed kursem.

Zapisy:
 
angiekucharska@gmail.com tel: 501 372 381
Angelika Kucharska angiekucharska@gmail.com tel: 501 372 381
 
WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ:
KURS REDUKCJI STRESU

 

Inne wydarzenia w kategorii warsztaty

Rytuał narodzin bębna

WYDARZENIA /Forma/ warsztaty

Józefów, Narnia Dom Wspołpracy Twórczej
28-01-2022 - 29-01-2022
Darmowe
Warsztat - Gimnastyka Słowiańska. Budujemy energetyczną świadomość Kobiety

WYDARZENIA /Forma/ warsztaty

Warszawa, CUDowne zdrowie
29-01-2022 - 29-01-2022
450.00 zł

Inne wydarzenia w tym samym czasie

Gimnastyka Moc Strażniczki online

WYDARZENIA /Tematyka/ praca z ciałem

Online, Online
29-01-2022 - 30-01-2022
320.00 zł
Jestem Pełnią - powrót do kobiecego źródła mocy

WYDARZENIA /Tematyka/ praca z ciałem

online, online
02-02-2022 - 05-02-2022
369.00 zł
Moc Kobiety - Moc Słowa - Moc Komunikacji - odosobnienie z joga hormonalną i kundalini

WYDARZENIA /Forma/ wyjazdy

Borzymy, Ośrodek Rozwojowy ODDECHOWO
28-01-2022 - 30-01-2022
1050.00 zł
Otrzymuj informacje o najnowszych produktach, wydarzeniach dla kobiet i artykułach na platformie.